;

Tuesday, June 2, 2009

Kini Ku Di IPSAH



Cerita baru yang aku lalui ini bermula pada sesi nov 2007. Di sinilah aku datang mendaftarkan diri bersama kumpulan yang sama terdiri dari guru yang bertugas di SABK. Di sini aku kembali ke alam pendidikan yang mesti di lalui sebagai seorang bakal guru. Tapi yang istimewanya aku ini dah lama jadi guru baru kini diberi peluang untuk menerima pendidikan yang menjadi lesen utama dalam bidang pendidikan. Ilmu yang bakal ditimba di sini adalah ilmu keguruan atau secara mudahnya ilmu sebagai seorang guru, semua orang boleh mengatakan dirinya boleh menjadi guru.. tapi adakah kita mampu menjadi guru yang baik, guru yang mempu melahirkan insan berguna di masa hadapan? adakah kita berupaya meletakkan diri kita sebagi guru dgn hanya mendabik dada mengatakan ilmu sudah mencukupi? tentunya tidak ! .. guru mesti melalui proses pendidikan dan pengalaman yang panjang untuk meletakkan dirinya sebagai guru yang berjaya.

Dengan sedikit semangat untuk menerima pendidikan sebagi guru di sini aku teruskan langkah untuk mendaftar dan bersama rakan dari sekolah-sekolah lain menuntut ilmu keguruan di sini.


Ketika aku mendaftar ke sini bersama teman yang sekelas ... penuh rasa kebimbangan dan keraguan.. bimbang dengan keupayaan yang ada untuk mengahdapi tahun-tahun mendatang dan ragu dengan masa yang ada mampukah aku mengharungi tempoh pengajian yang agak panjang ini iaitu sehingga 2011. Dari semester ke semester .. dari peperiksaan demi peperiksaan, dr pembentangan ke pembentangan dan dari tugasan ke tugasan yang lain .. kini kami telah berada di semester yang ke 3. Berbagai pengalaman baru yang diperolehi, begitu MANISnya cerita aku di IPSAH ini. Ingin rasanya aku ceritakan ... tapi aku titipkan post ini untuk kita sama mengikuti cerita dr rakan-rakan yang mengunjungi blog ini.

0 comments:

Popular

Live Radio With Me

About This Blog

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP