;

Wednesday, June 17, 2009

Ada Cinta Yang Kini Milik Orang

Salam buat pengunjung yang sedang menatapi post kali ini, aku nak cerita tentang kisah aku sewaktu di JAIPETRA kota Bharu dulu. Nak cerita panjang tapi mungkin jenuh nak baca.. biarlah aku cerita tentang SAHABAT baik aku nie.. Nama dia Fauzi Bin Satnih .. orang sabah.. dia nie dah TUA masa kami berkawan masa study tu .. umur dia dah jauh dari aku ... ketika aku masih awal 20an... aku selalu kata kat dia .. hang dok study ja bila nak MENIKAH .. cari la budak kolej nie ... dia relax ja.. hahahah .. kami saling cari la kut ada yang berkenan.. aku dengan dia mmg satu kos cume dia budak MINOR .. aku budak DOUBLE.. aku bawak dua DIP dia amik satu ja... yang sama dengan aku DIP PSIKOLOGI.. belajar lah kami sampai habis pengajian ... dalam pada itu dok mencari jugak la .. macam2 ragam .. almaklumlah kami nie.. bukan SMART ... sapa nak kalau kami offer pun .. jadi jenuh la dok adjust ... dipenghujung pengajian kami tu .. saya ada la 'berkenalan' dengan H.. masa tu digelar kumpulan yang ada kumpulan USRAH dengan budak K ... dia nie .. kira baik la .. berada dlm kumpulan K ... H nie.. course lain ... dia budak PP... junior pada aku ... dari sehari ke sehari aku bercerita dengan fauzi .. aku nak try adjust ... dia GELAK ja kat aku .. try la kalau dapat dia kata... aku teruskan la niat di hati .. kut 'melekat'. Dari kolej sampai kami praktikum aku dok try ... Sampai habis pengajian pun aku hanya 'bertepuk sebelah kaki' hahahah .... padan muka aku ... akhirnya aku mengalah la .. kerana H tak bagi 'green light' pun.... Aku balik kg . sementara H masih di JAIPETRA ... meneruskan pengajiannya.. aku dah keje .. tapi still nak amik tau ttg H ... tup..tup.. H dan sorang lagi kawannya buat praktikal dkt dengan tempat aku kat kg...rajin la aku jumpa .. tp 'cinta' dah tak dak lagi kerana aku dah memberikannya pada insan lain. Dari pertemuan itu aku .. saling bertanya khabar sekadar kawan dengan H ... ada ahli keluarga aku yang kenal dengan H nie... namun aku dah 'mengalah' dulu ... jadi tiada lagi cinta untuk H ... namun H ttp di hati sbg antara IMPIAN yang bukan milik aku. Nak cerita ttg H nie.. panjang lagi .. cukup la sekadar mengenang cerita dan impian lalu .. yang kini sekadar imbauan kosong.

Si Fauzi pun dah jadi GURU sekarang kat sebuah sekolah menengah di Sabah, aku jugak dah jadi guru di Kuala Kurau nie.. H pula dah keje di syarikat swasta ... jadi haluan yang kita pilih ini atas ketentuanNya yang maha kuasa. Apa juga CINTA yang wujud sebelum ini .. dah jadi milik orang lain. Cinta Sahabat juga yang mempertemukan kita kembali.

Jom layan gambar Fauzi nie.. dah bahagia dengan BUAH HATI dia sendiri .. ingat lagi ka fauzi kat aku nie..




Tak lama lagi H pun akan menamatkan zaman bujangnya bersama pemuda pilihan hatinya. SELAMAT BERBAHAGIA BUAT H dan PILIHAN HATINYA SAIFUL BAHRIN.
Gambar H akan diupload kemudian.

0 comments:

Popular

Live Radio With Me

About This Blog

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP