;

Friday, September 11, 2015

Reliance Ultimate Solutions menipu orang ramai !

Apa yang akan aku dedahkan ini merupakan pengalaman aku dalam join bisnes 'atas angin' ini. Kenapa aku kata biz atas angin ... modal kita keluar biz orang lain urus, kita amik beberapa peratus keuntungan mengikut perjanjian. 
Pada awal Julai 2011, aku telah menerima panggilan telefon yang menawarkan baucer penginapan di hotel bertaraf 5 bintang. Berbagai tawaran menarik yang diperbualkan, sehinggalah yang menelefon itu menyuruh aku menuntut baucer ini dari sebuah syarikat yang berpengkalan di Bukit Mertajam. Mulanya aku langsung tidak berminat, namun mereka tidak pernah jemu menelefon untuk mengajak aku pergi ke syarikat mereka bagi mendengar taklimat. Awal Ogos 2011, aku pun pergi ke bangunan syarikat ini yang terletak di Bukit Mertajam. 
Papan Tanda bangunan


Pada pertemuan pertama aku dikisahkan dengan panjang lebar tentang bisnes Vanding Machine, di mana aku dikehendaki membeli satu mesin air yang akan diletakkan dilokasi tumpuan dan dijamin akan mendapat keuntungan. Kutipan bulanan akan dibahagikan 82% bagi pemilik mesin dan 18 % bagi syarikat. Nak jadi cerita, lama juga aku mengambil masa untuk berfikir samada nak join atau tidak bisnes nie.... fikir punya fikir .. dipendekkan cerita pada 7 Ogos 2011 aku pun join dengan membeli satu mesin air ini bernilai 24,888.00 dan diletakkan di sebuah kilang iaitu Southen Steel Perai. 
Antara nama yang terlibat dalam perbincangan awal ini adalah Mr. Quek, Mr. Raj, dan Shanti. 

Vanding Machine

Sejak dari itu, income yang dijanjikan dimasukkan mengikut perjanjian iaitu sebelum 6hb tiap-tiap bulan. Bulan yang pertama di mana, income yang aku dapat hampir RM900.00, membuatkan aku rasa berbaloi join bisnes nie. Begitulah berlangsung tanpa aku sedari akan ditipu dalam bisnes ini. Dari bulan ke bulan, income semakin menyusut sehingga ke paras minima RM550, iaitu paras yang diinsurankan kata mereka. Setelah setahun, income yang aku dapat masuk ke akaun mengikut jadual, mulalah terjadi masalah yang aku tidak jangka sama sekali. Income mula tidak dimasukkan mengikut jadual, malah sehingga 3 bulan lamanya tidak ada lagi income yang diberikan. Berbagai alasan diberikan oleh pihak syarikat apabila ditanya tentang income yang bermasalah. 

Aku akan sambung lagi cerita ini ....

Satu team telah dibentuk untuk mengumpulkan mangsa2 syarikat ini .... lagi maklumat lanjut email ke msi_03@yahoo.com 










0 comments:

Popular

Live Radio With Me

About This Blog

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP