;

Monday, May 3, 2010

SELESAI SUDAH .....

Selesai sudah majlis walimatul urus adik aku nie.. mohd shahdan dengan pasangannya Nor Syazwani .. bermula dengan majlis kenduri pihak perempuan pada 1 mei bertempat di kediamannya Kg Repoh Batu Kurau.. Rombongan seramai 22 orang dengan menaiki 6 buah kenderaan bertandang mengiringi pengantin.
Disambut dengan paluan kompang yang diundang pihak perempuan memeriahkan lagi sambutan. Jamuan yang berbagai gubahan dihidangkan kepada rombongan namun rombongan kami memilih untuk makan di balai tetamu kerana meja untuk pengantin agak sempit dan menyukarkan pergerakkan. Hanya beberapa orang yang boleh masuk dan duduk denganselesa. Tak kisah la.. sebab bukan itu yg jadi idaman untuk mengiringi pengantin.

Tiba masanya 'resepsi' pihak lekaki, petang 1 mei telah bermula gerak kerja kenduri dengan kerja persiapan hari esoknya. Seawal jam 4 pagi 'abah' dah sediakan ramuan masakan untuk hari kenduri ini, ini kerana 'tekong' masak terlibat kemalangan 2 hari sebelum majlis ini. Jam 7 pagi, kerbau telah ditumbangkan oleh masyarakat kampung dan sewdia disembelih oleh 'tuan rumah' yang sudah biasa membuat penyembelihan.

Begitu ramai kenalan, sanak saudara dan masyarakat kampung yang hadir membantu. Ada yang membersih, memotong, membasuh daging, ada yang membuat ramuan di khemah memasak .. rajin betul semua untuk mambantu .. diucapkan terima kasih.

Orang ramai para jemputan datang bertali arus, menyebabkan beberapa kesulitan telah berlaku antaranya kemalangan kecil, keadaan 'jammed' yang teruk di jalan masuk, kesukaran 'parking' yang sesak, kami meminta maaf atas semua yang terjadi.

Jom layan gambar kenduri .. selebihnya di Facebook .








0 comments:

Popular

Live Radio With Me

About This Blog

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP